Det er vigtigt at du får den hjælp og support som er rigtig for dig.
Foruden at bidrage til mere energi, balance og fokus i hverdagen for dig, så bidrager jeg på arbejdsområder som enten skaber:

højere omsætning,
bedre indtjening
større effektivitet i organisationen


ARBEJDSOMRÅDER

Produkt, priser og lager

Det er mere til produktet end design og kvalitet. Konkurrencesituation, priser og brand awareness er ligeledes vigtige faktorer. Dertil kan du ikke sælge mere end du har produceret, og hvis du har produceret mere end du kan sælge, så kan det komme til at koste dyrt. Og lad os ikke begynde at diskutere dækningsgrader og avancer.

Du forbedrer omsætning, interne avancer og likviditet når du optimerer disse områder. Men der er samtidig tit områder som nemt bliver glemt når hverdagen ruller.


Mit bidrag:
Analysere produktportefølje og markedssituation
Prisoptimering
Interne kalkyler på produkt niveau
Udforme og implementere prisstrategi
Produktperformance analyse
Lageranalyse inklusive handlingsplan for "dødt" varelager
Automatiseret genbestillingsplan
Arbejdsgange ved toldoplag mv

Salg og distribution

Du kan have verdens bedste produkt, men uden den rigtige distributionskanal kan det være svært at vækste.

Der er mange spørgsmål som skal stilles og besvares... Hvordan skal min kanalstrategi se ud? Hvilke markeder skal vi satse på? Hvad er konkurrencesituationen på disse markeder? Hvem er mine strategiske nøglekunder? Hvilken samarbejdsform skal vælges på de forskellige markeder?


Mit bidrag:
Ud fra dine drømme og ambitioner at lave en salgsstrategi, som både indeholder kanalstrategi, markeder og go to market strategi
Gennemgå og optimere salgsmateriale og -platforme
Hjælpe dig med at finde de rigtige samarbejdspartnere, afstemme forventninger og onboarde disse
Udarbejde og eksekvere et godt opfølgningsværktøj
Prospektere og starte op strategiske nøglekunder
Udarbejde et årshjul
Plan for hvordan vi udvikler samarbejdet med eksisterende kunder

Proces- og organisationsoptimering

Når du har et lille team, så er det vigtigt at have effektive processer og en optimeret organisation.

Udnyttes IT systemet, så det afhjælper de manuelle processer? Er processer strømlinjet og effektive, og med tydelige grænseflader? Er kommunikationslinjerne tydelige og nemme? Bruger vi tiden på unødig administration og manuelle processer?

Ved at sikre gode processer, effektiv kommunikation og bedre samarbejde, frigøres tid og energi i teamet. Dette gør at teamet både kan udøve mere, samt bidrage til større tilfredshed og ro i organisationen.


Mit bidrag:
Sikre at IT systemer er godt udnyttet, således at det afhjælper manuelle processer
Integration og procesoptimering i forbindelse med nyt ERP system, inkl. oplæring
Procesgennemgang, -optimering og implementering
Gennemgang af interne ressourcer og optimering af disse samt grænseflader
Opsætning af de vigtigste styringsværktøjer
Arbejdsgange, møder, værktøjer i hverdagen
SMV projekter

Kan jeg også hjælpe din virksomhed?

Du er altid velkommen til at kontakt mig på +45 2311 0204 eller på
hege@ressource-huset.dk.

Jeg er altid åben for en god snak om muligheder netop for din virksomhed.
Og ud fra jeres behov, skræddersyr jeg et oplæg som passer netop dig og din virksomhed.