Det er vigtigt at du får den rette hjælp og support.
Foruden at forbedre energi, balance og fokus i hverdagen,
styrker vi også:
højere omsætning
bedre indtjening
større effektivitet i organisationen
ARBEJDSOMRÅDER
Et produkt handler om mere end blot design og kvalitet. Konkurrencesituationen, prissætningen og kendskabet til din virksomhed spiller også en afgørende rolle. Derudover kan du kun sælge, hvad du har på lager. Hvis salget overvurderes, kan det hurtigt føre til høje omkostninger forbundet med lagerværdi.
Ved at optimere på disse områder kan du forbedre omsætning, indtjening, avancer og likviditet. Men det er ofte områder, der overses, når hverdagen er præget af daglig drift.
Fokusområder:
Analyse af produktportefølje og markedssituation
Pris- og avanceoptimering på produktniveau
Udvikling og implementering af prisstrategi
Lageranalyse og handlingsplan for "dødt" varelager
Procesudvikling for automatisering af genbestillinger
Optimering af arbejdsgange ved toldoplag, eksport og import
Du kan have et fremragende produkt, men uden den rette distributionskanal kan vækst blive en udfordring.
Der er mange spørgsmål, der skal stilles og besvares: Hvordan skal din kanalstrategi se ud? Hvilke markeder skal du fokusere på? Hvad er konkurrencesituationen på disse markeder? Hvem er dine strategiske nøglekunder? Og hvilken samarbejdsform passer bedst til de forskellige markeder?
Fokusområder:
Udvikling af en salgsstrategi, der omfatter kanalstrategi, markedsvalg og go-to-market strategi baseret på dine drømme og ambitioner
Gennemgang og optimering af salgsmateriale og platforme
Identificering af de rette samarbejdspartnere, forventningsafstemning og onboarding
Udarbejdelse og implementering af et effektivt opfølgningsværktøj
Prospektering og opstart af strategiske nøglekunder
Udarbejdelse af et årshjul
Planlægning af, hvordan vi udvikler samarbejdet med eksisterende kunder
En Key Account er en af din virksomheds mest værdifulde kunder, med stor indflydelse på jeres indtjening og vækst. Disse kunder er ofte store virksomheder eller organisationer, der køber i store mængder eller har strategisk betydning.
Jeg hjælper din virksomhed med Key Account management – en strategisk tilgang til at håndtere disse vigtige kunder, med fokus på at opbygge og vedligeholde stærke, langsigtede forretningsrelationer.
Fokusområder:
Analyse og forståelse af kundens forretningsmodel, mål, udfordringer og konkurrencesituation
Udvikling af en langsigtet kundestrategi
Produktanbefalinger skræddersyet til kundens behov
Regelmæssig og åben kommunikation
Opfølgning på KPI’er og implementering af tiltag
Tæt samarbejde med kunden om udvikling af nye produkter, der skaber værdi for begge parter
Udvikling og implementering af markedsføringsstrategier
Når du har et lille team, er det afgørende at have effektive processer og en optimeret organisation.
Er IT-systemet udnyttet til at minimere manuelle opgaver? Er processerne strømlinede og effektive med klare grænseflader? Er kommunikationslinjerne tydelige og enkle? Bruger vi unødigt tid på administration og manuelle processer?
Ved at sikre effektive processer, klar kommunikation og et bedre samarbejde frigøres tid og energi i teamet. Dette øger både teamets produktivitet og bidrager til større tilfredshed og ro i organisationen.
Fokusområder:
Optimering af IT-systemer for at reducere manuelle opgaver
Integration og procesoptimering i forbindelse med nyt ERP-system, inkl. oplæring i nye processer
Gennemgang, optimering og implementering af processer
Optimering af interne ressourcer og afklaring af grænseflader
Opsætning af centrale styringsværktøjer
Effektivisering af arbejdsgange, møder og værktøjer i hverdagen
Du er altid velkommen til at kontakt mig på +45 2311 0204 eller på
hege@ressource-huset.dk.
Vil du i nærmere dialog for at vurdere hvordan Ressource Huset kan gøre en forskel i din hverdag og virksomhed? Lad os snakke om muligheder for netop din virksomhed. Og ud fra jeres behov skræddersyr jeg et oplæg til din virksomhed.